لیستی از بهترین بازی های PS5 سال 2022: کدام رایگان است؟
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

بهترین بازی های PS5 سال 2022 شامل موارد بسیار زیادی است که گلچین کردن آنها را دشوار می‌کند. با این حال ما در این قسمت بهترین‌های آن را برای شما جدا کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه بسیار خوبی را در بازی کردن با این گیم‌ها داشته باشید. این موارد به شرح زیر می‌باشند.

لازم به ذکر است به دلیل اینکه این مقاله اسناد علمی و عملی نیاز دارد حتما بیشتر تحقیق کنید و در پایان منبع آن را هم می توانید بررسی نمایید

قصد ما از انتشار این مقاله بار آموزشی آن است.

پلی استیشن‌ها یکی از پلتفرم‌های بسیار جذاب برای بازی‌ها هستند که می‌توانید بازی‌های PS4 را نیز در آن اجرا کنید. کمپانی سونی در این پلتفرم، لیست بازی‌های مختلفی را به صورت انحصاری برای PS5 ارائه کرده است که بر مزیت آن افزوده است. به عنوان مثال می‌توان به برخی عناوین مانند Rift Apart, Demon’s souls و یا Astro’s Playroom اشاره نمود. حال با وبلاگ ما باشید تا به بررسی بهترین بازی های PS5 سال 2022 بپردازیم.

بهترین بازی های PS5 سال 2022 کدامند؟

اگر بخواهیم به معرفی بهترین بازی های PS5 سال 2022 بپردازیم، لازم است بهترین موردی که تاکنون درنظر گرفته شده است را همینجا معرفی کنیم که به نام Ratchet & Clank: Rift Apart نام دارد. این بازی ترکیبی از جلوه‌های بصری است که داستان بسیار گیرایی را نیز دنبال می‌کند. شما می‌توانید با دسته‌های بازی DualSense در پلتفرم PS5 از بازی کردن با Ratchet & Clank: Rift Apart و قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید. بنابراین تا این جای کار با بهترین و جامع‌ترین بازی آشنا شدیم.

اما ممکن است طرفداران مارول و قهرمانان آن نیز در این صفحه باشند و بخواهند تجربه بازی با این سوپر قهرمان‌ها را داشته باشند. برای این دسته از افراد بازی Spider-Man: Miles Morales را معرفی می‌کنیم که در آن داستان زندگی ابرقهرمان عنکبوتی در محله‌های نیویورک را روایت می‌کند. این بازی می‌تواند برای این دسته از افراد نیز بسیار جذاب باشد.

اما برای کسانی که به دنبال یک ماجراجویی سخت و طاقت فرسا و چالشی در بازی هستند، چیزی که ممکن است بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای به دنبال آن باشند، عنوان Demon’s Souls بسیار مناسب خواهد بود. شما می‌توانید معیارهای مختلف این بازی را که قبلا در سال 2008 مشاهده شد، با بهبود کیفیت و تجربه بصری زیبای آن، در سال 2020 مشاهده کنید. همچنین فریم ریت بالایی نیز ارائه شده است.

در نهایت نیز می‌توان به بازی Astro’s Playroom به عنوان یک بازی ماجراجویی جذاب اشاره نمود که برای گذراندن وقت گزینه مناسبی است. شما می‌توانید از بازی Martha Is Dead نیز برای کسانی که ژانر ترسناک را دوست دارند، استفاده کنید که با جلوه‌های بصری جذاب خود معرفی شده‌اند.

حال با ما باشید تا به صورت تک به تک به معرفی بهترین بازی های PS5 سال 2022 بپردازیم.

1-     بازی Ratchet & Clank: Rift Apart | رچت و کلنک: شکاف جدا سال 2022

اولین و بهترین بازی های PS5 سال 2022، همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، بازی Ratchet & Clank است که به عنوان پرفروش‌ترین بازی این پلتفرم نیز شناخته می‌شود. این برنامه را می‌توان بیشتر از یک عنوان بازی دانست و باید آن را نمونه‌ای از به کارگیری قابلیت‌های جدید کنسول درنظر گرفت. به عنوان مثال، در این بازی مکانیزم لودینگ سریع به کار گرفته شده است. همچنین برخی از قابلیت‌ها با کنترلر DualSense از PS5 ارائه می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های جذاب این بازی می‌توان به گرافیک بصری جذاب، روایت داستانی زیبا، گیم پلی ویژه و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

ژانر: سکوبازی، تیر اندازی سوم شخص
حالت: تک نفره
استودیو: اینسامنیاک گیمز
تاریخ انتشار: سال 2021

2-   بازی Demon’s Souls | دیمون سولز

عنوان بعدی دیگری که می‌توان در لیست بهترین بازی های PS5 سال 2022 معرفی کرد، بازی معروف دیمون سولز است که قبلا هم در سری PS3 بازی محبوبی شناخته شده است. این بازی در واقع یک نسخه ریمستر یا بازسازی شده از این نسخه است که توسط کمپانی‌های SIE Japan Studio و نیز Bluepoint Games ساخته شده‌اند. بنابراین در این نسخه شاهد برخی از اصلاحات مانند جلوه‌های بصری، گیم پلی، ارائه برخی از آیتم‌های جدید و نیز موارد دیگر اشاره کرد که می‌تواند طرفداران قدیمی این بازی را غافلگیر نماید.

ژانر: نقش آفرینی، اکشن
حالت: تک نفره، چند نفره
استودیو: بلوپوینت گیمز، استودیو ژاپن
تاریخ انتشار: سال 2020

3-  بازی Deethloop | دیث لوپ

عنوان دیگری که می‌خواهیم برای بهترین بازی های PS5 سال 2022 معرفی نماییم، یک بازی در سبک معمایی و نیز قتل است که به صورت بازی تیراندازی و شخص اول ارائه می‌گردد. در این بازی، به جای سبک اکشن و حمله مستقیم به دشمنان، می‌بایست یک مسیر و ماجراجویی را طی کنید که در آن با جمع آوری اطلاعات و سرنخ‌ها با محیط و دشمنان خود روبرو می‌شوید.

برخی از ویژگی‌های جذابی که باعث می‌شود تا این بازی به زیبایی روایت شود، عبارتند از: گیم پلی و جلوه‌های بصری جذاب، فضای سرد و روایت جذاب، شخصیت‌های دوست داشتنی. این بازی می‌تواند هم سرگرم کننده و هم باعث به فکر فرو رفتن شما شود.

ژانر: ماجراجویی، اکشن
حالت: تک نفره، چند نفره
استودیو: آرکین استودیوز
تاریخ انتشار: سال 2022

4-   بازی Elden Ring | الدن رینگ

از سری بازی‌های دارک سولز است که می‌توان آن را به عنوان ادامه سری معنوی Open World دانست. این بازی به عنوان بهترین بازی های PS5 سال 2022، یک سبک نقش آفرینی جذاب را ارائه می‌کند که شما می‌توانید با داشتن یک کاراکتر، در یک دنیای کاملا باز و در راستای یک داستان پیش بروید. بنابراین کسانی که چنین نوع سبک‌هایی را دوست دارند، بازی الدن رینگ را دنبال کنند.

شما می‌توانید در این بازی، امکان شخصی سازی بسیار زیادی را داشته باشید. همچنین لوازم این کاراکترها نیز قابل شخصی سازی است. همچنین از جذابیت‌های دیگر این بازی، می‌توان به مبارزات آن اشاره کرد که می‌توانند به شما در جذابیت بیشتر داستان آن کمک کنند.

ژانر: نقش آفرینی و اکشن
حالت: تک نفره، چند نفره
استودیو: فرام سافتور
تاریخ انتشار: سال 2022

5-   بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales | اسپایدرمن مارول: مایلز مورالز

این بازی که توسط سونی اینتراکتیو اینترتینمنت ساخته شده است، یک عنوان در بین بهترین بازی های PS5 سال 2022 است که دومین سری از بازی‌های مرد عنکبوتی مارول شناخته می‌شود. نسخه اول آن در سال 2018 ساخته شده است.

این بازی در یک دنیای جهان باز شکل می‌گیرد که همانند نسخه اولیه بازی است. مناطق این بازی، در شهر‌های منهتن و نیویورک است که پوشیده از برف می‌باشد. بازی در راستای یک داستان دنبال می‌شود و این کاراکتر می‌تواند از توانایی Venom Punch نیز بهره ببرد. شما باید در این بازی، از همشهریان خود در مقابل نیروهای زیرزمینی و نیز مخرب حفاظت کنید و اعتماد آنها را جلب نمایید.جوان ایرانی (irjavan.com)

ژانر: اکشن، ماجراجویی
حالت: تک نفره
استودیو: اینسامنیاک گیمز
تاریخ انتشار: سال 2020

6-   بازی Returnal | ریترنال

از عناوین متفاوتی که در این لیست می‌توان برای بهترین بازی های PS5 سال 2022 عنوان کرد، بازی ریترنال نام دارد. این عنوان می‌تواند در سبک اکشن یک تجربه بسیار منحصر به فرد و جالب به شما ارائه نماید و از ابتدا شما را در نقش قهرمانی به نام سلین درون بازی وارد می‌کند. بازی در سبک علمی تخیلی و فضایی توسط یک استودیو فنلاندی ساخته شده و منحصرا برای پلی استیشن 5 می‌باشد. همچنین این بازی در سبک روگ لایک ساخته شده است و یکی از بهترین‌ها در این زمینه می‌باشد. سبک روگ لایک، یک ژانر منحصر به فرد است که سخت‌ترین نوع بازی‌ها به شمار می‌آیند و نمونه آن را می‌توان در بازی دارک سولز مشاهده کرد.

داستان این بازی به این شرح است که یک خلبان فضایی، با داشتن وسایل و تجهیزات مسلح و پیشرفته در سیاره بیگانه گیر افتاده است و در یک حلقه زمانی گیر کرده است. پس از هر مرگ، سلین زنده می‌شود و از الگوی عبور از محیط‌های خارجی و مبارزه با موجودات فرازمینی با چشم‌اندازهای روبه‌رشد در جهانی همیشه در حال تغییر پیروی می‌کند. این سبک بازی با داشتن محیط‌های به ظاهر قدیمی اما مدرن بازی را به پیش می‌برد. یکی دیگر از ویژگی‌های متفاوت و زیبای این بازی، دشمنان متفاوت با سبک‌های تهاجمی مختلف است که از تکراری شدن بازی جلوگیری کرده و بازیکن را همیشه در حال تجربه و آموزش قرار می‌دهد.

ژانر: تیر اندازی سوم شخص، روگ لایک
حالت: تک نفره
استودیو: هاوس مارک
تاریخ انتشار: سال 2021

7-   بازی Final Fantasy VII Remake: Intergrade | فاینال فانتزی 7: باز خلق شده

در جایگاه هفتم از بهترین بازی های PS5 سال 2022، لازم است یکی از سری بازی‌های مشهور و قدیمی در لیست‌های مختلف بازی‌های PS اشاره کنیم که فاینال فانتزی 7 نام دارد. این بازی برای کنسول 4 ساخته شده و درس ال 2020 ارائه شد. البته باید گفت این نسخه، مدل بازسازی شده همین بازی در سال 1997 است که در آن زمان نیز توسط شرکت اسکوتر اتیکس ساخته شده بود. قابل ذکر است که این بازی برای ویندوز نیز ارائه شده است.

داستان این بازی، در شهری به نام میدگار است که در آن سربازی اجیر شده به نام کلاود استرایف در یک نبرد با شرکت شینرا و سفیراث، نام سرباز سرکش آن شرکت دارد. این بازی در سال 2021 برای پلی استیشن 5 نیز ارائه شد. از جمله مزایا و نقاط قوتی که برای این بازی تعریف شده است، می‌توان به داستان آن، گرافیک و نیز روند بازی اشاره کرد که سبب شده است تا منتقدان آن را یک موفقیت تجاری دانسته و همین عوامل سبب شد تا این بازی به عنوان یکی از سریع‌ترین بازی‌ها در فروش با فروش 3.5 میلیون نسخه‌ای آن مواجه شود. به صورت خلاصه راجع به این بازی در لیست بهترین بازی های PS5 سال 2022 می‌توان به مشخصات زیر اشاره کرد که عبارتند از:

ژانر: نقش آفرینی، اکشن
حالت: تک نفره
استودیو: اسکوتر انیکس
تاریخ انتشار: سال 2021
در این بخش، لیست بهترین بازی‌های PS3 را در سال 2021 مشاهده کنید.

8-   بازی Assassin’s Creed Valhall | اساسینز کرید والهالا

از سری بازی‌های جذابی که همواره باید آن را در لیست بهترین بازی های PS5 سال 2022 قرار دارد،می‌توان به نسخه‌ای جدید از اساسینز کرید اشاره کرد. در این سری، اما داستان راجع به حمله وایکینگ‌ها به انگلیس (بریتانیای بزرگ) است که در قالب داستان یک شورشگر به نام ایوور روایت می‌شود. ویژگی‌های مختلفی را می‌توان برای این بازی بیان کرد که شامل حجم زیاد و تنوع اسلحه‌های آن است که می‌توانید انتخاب کنید. همچنین بازی در یک محیط جهان باز ارائه شده است که می‌توانید محیط باز آن را توسط قابلیت Odin Sight به کمک یک کلاغ در مناطق مختلف مشاهده کنید.

بازی اساسینز کرید والهالا از بهترین بازی های PS5 سال 2022، نسخه‌ی 21 ام از سری بازی‌های اساسینز کرید است که یکی از طراحان این بازی، فردی ایرانی به نام اراد حیدری می‌باشد. داستان بازی در سال 873 میلادی بوده و فضای قدیمی دارد. قابل ذکر است که شما می‌توانید در این بازی، هم شخصیت زن و هم مرد را انتخاب کنید. این بازی همچنین عناصری از اساسینز کرید ایسو را نیز در خود دارد. شما می‌توانید این بازی را در سیستم عامل‌هایی مانند اکس باکس، ویندوز، پلی استیشن 4  نیز اجرا کنید.

ژانر: اکشن، نقش آفرینی، مخفی کاری، ماجراجویی
حالت: تک نفره
استودیو: یوبی سافت مونترال
تاریخ انتشار: سال 2020

9-   بازی Astro’s Playroom | اتاق بازی استرو

یک عنوان بازی فانتزی و مفرح برای گیمرها، بازی Astro’s Playroom در سال 2020 نام دارد که بهترین بازی های PS5 سال 2022 شناخته می‌شود. این بازی، دنباله‌ای برای بازی Astro Bot Rescue Mission است که در سال 2018 ارائه شد. بازی در یک محیط 3 بعدی ارائه می‌شود که شما می‌توانید با استفاده از دسته DualSense شخصیت رباتیک خود را کنترل کنید. این بازی می‌تواند تنوع حرکات مانند پرش، مشت زدن، شناور شدن و غیره را در اختیار بگذارد. بازی شما در یک دنیا به نام CPU Plaza شروع می‌شود و شامل چند مرحله مانند GPU Jungle، کولینگ اسپرینگز، Memory Meadow و غیره است. دو بخش دیگر نیز در این بازی قرار دارد که به نام‌های Network Speed ​​Run و PlayStation Labo شناخته می‌شود.

این بازی رایگان، برمبنای کنترلر دوال سنس تجربه‌های جدیدی را ارائه می‌کند که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید یک بازی تفریحی چندساعته را تجربه کند. همچنین باید گفت بازی فضای نه چندان پیچیده‌ای دارد و برای نوجوانان مناسب است.

ژانر: پلتفرم
حالت: تک کاربره
استودیو: ژاپن استودیو
تاریخ انتشار: سال 2020
10-  بازی Dirt 5 | دیرت 5

بدون شک، در این لیست بازیکنان و پلیرهایی هستند که در لیست بهترین بازی های PS5 سال 2022، به دنبال بازی‌های اسپورت و مسابقه‌ای هستند. در این حالت به عنوان اولین مورد، می‌توان به بازی دیرت 5 اشاره کرد که به عنوان یک بازی برای شبیه‌سازی رانندگی شناخته می‌شود. این گیم، 14 امین بازی ویدیویی است که از Colin McRae ساخته شده و می‌توانید آن را با تنوع ماشین‌ها و لوکیشن‌های مختلف مانند نیویورک یا شهرهای چین و غیره بازی کنید.

این بازی برای سیستم‌عامل‌هایی مانند مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و 5 ارائه شده و تاکنون نیز بازخوردهای بسیار خوبی را از کاربران خود دریافت نموده است. شما می‌توانید نسخه‌های کرک شده این بازی را نیز دریافت کنید که برای سیستم عامل ویندوز ارائه شده است. در نسخه 5، مسابقات آفرود واقعی‌تر از همیشه برگزار شده‌اند که از علل این امر می‌توان به درنظر گرفتن لوکیشن‌هایی با طراحی دقیق، آب‌و‌هواهای مختلف، اشاره کرد. شما می‌توانید حداکثر این بازی را به صورت 4 نفره بازی نموده و به رقابت با دوستان خود بپردازید.

ژانر: مسابقه‌ای و ماشینی
حالت: تک نفره، چند نفره
استودیو: کد مسترز
تاریخ انتشار: سال 2020

منبع: https://irjavan.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-ps5-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2022/





:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: